Ova knjiga, koja je zaslužila svoje četvrto izdanje, predstavlja jednu vrstu priručnika za sve one koji traže odgovore na mnoga pitanja koja se odnose na razvoj deteta ili imaju neke dileme u izboru najefikasnijeg vaspitnog pristupa. Akcenat je stavljen na otkrivanje značenja koja su sadržana u porukama koje se razmenjuju između roditelja i deteta, a koje se upućuju u vidu reči i postupaka.
Za čoveka je vaspitanje deteta vrlo osetljiv i vrlo važan zadatak, koji zahteva veliku odgovornost, bez obzira na to da li su odrasli roditelji ili se indirektno bave decom. Posmatrano iz tog ugla, ova knjiga može da posluži i bude od pomoći svima onima koji rade sa decom: psiholozima, pedagozima, nastavnicima, vaspitačima, socijalnim radnicima i svim drugim srodnim strukama.
Svako dete je posebno i traži poseban pristup. Na roditelju je da pronađe i izgradi onaj vaspitni stil kojim će detetu omogućuti maksimalno oslobađanje razvojnih potencijala koje ono prirodno nosi u sebi. Polazeći od te namere, autorka je odabrala da polazna osnova u radu sa roditeljima bude obuka iz transakcione analize (skraćeno TA).
Knjiga se sastoji iz dva dela:
- prvi deo sadrži teoretski pregled pojedinih transakcionih koncepata, po mišljenju autorke, važnih za razumevanje ponašanja dece i odraslih;
- drugi deo se bazira na teoriji razvoja ličnosti koja se posmatra kao niz razvojnih etapa kroz koje dete prolazi od momenta rođenja do svoje 18. godine, u kojoj se analiziraju centralne potrebe, zadaci i ciljevi koje dete treba odrastanjem da savlada gde se navode korisne poruke u vidu adekvatnih odgovora i optimalnih reakcija roditelja (i sredine) na biološke, psihičke i saznajne potrebe deteta.
Autorka, na kraju predgovora, kaže: „Želim da istaknem kako sam u ovoj knjizi izložila niz uvida i saznanja o procesu odrastanja deteta, uvažavajući pri tom autentičnost razvitka svakog deteta ponaosob. U njoj nije napisan recept za srećno odrastanje, već su samo naznačeni osnovni pravci kojima to može da se omogući.“